B2B-myynti.fi
Myy enemmän ja Paremmin
Enemmän B2B-myynnistä
B2B-myynti.fi
Myy enemmän ja Paremmin
Enemmän B2B-myynnistä
B2B-myynti.fi
Myy enemmän ja Paremmin
Enemmän B2B-myynnistä
B2B-myynti.fi
Myy enemmän ja Paremmin
Enemmän B2B-myynnistä
B2B-myynti.fi
Myy enemmän ja Paremmin
Enemmän B2B-myynnistä
B2B-myynti.fi
Myy enemmän ja Paremmin
Enemmän B2B-myynnistä
B2B-myynti.fi
Myy enemmän ja Paremmin
Enemmän B2B-myynnistä
B2B-myynti.fi
Myy enemmän ja Paremmin
Enemmän B2B-myynnistä
B2B-myynti.fi
Myy enemmän ja Paremmin
Enemmän B2B-myynnistä
B2B-myynti.fi
Myy enemmän ja Paremmin
Enemmän B2B-myynnistä
Lisää kauppaa

5 tapaa, joilla markkinointi voi auttaa myyntiä

11/10/2022
3 minuuttia

Molemmat osastot, sekä myynti ja markkinointi ovat välttämättömiä yrityksen menestyksen kannalta. Mutta mitä markkinointi tarkalleen ottaen tekee myynnin hyväksi? Seuraavassa on viisi tapaa, joilla markkinointi ja myynti toimivat yhdessä.

Lue lisää artikkelista miten markkinointi voi toimia myynnin apuna!

Markkinointi ja myynti

1. Ostajapersoonien tutkiminen ja tunnistaminen

Yksi tärkeimmistä markkinoinnin tehtävistä on tutkia kohderyhmääsi, jotta voit tunnistaa ihanneasiakkaasi. Tätä prosessia kutsutaan ostajapersoonien luomiseksi. Kun ymmärrät, kenelle myyt, voit luoda kohdennetumpaa sisältöä ja kampanjoita, jotka puhuvat suoraan heidän tarpeisiinsa, kipupisteisiinsä ja kiinnostuksen kohteisiinsa - mikä johtaa todennäköisemmin myyntiin kuin yleinen sisältö tai mainokset.

2. Liidien tuottaminen ja niiden hoitaminen myyntisuppilon läpi

Ellei myynnillä ole luetteloa ihmisistä, joita se voi tavoittaa, sen on vaikea saavuttaa tavoitteitaan. Juuri tässä kohtaa on kyse liidien tuottamisesta. Markkinointi käyttää erilaisia menetelmiä liidien tuottamiseen, kuten sähköpostimarkkinointia, webinaareja, verkkosisältöjä ja sosiaalisen median mainontaa. Kun liidit on luotu, markkinoinnin tehtävänä on hoitaa niitä, kunnes ne ovat valmiita luovutettavaksi myynnille.

3. Houkuttelevan sisällön luominen

Ei ole väliä, kuinka hyvä tuote tai palvelu on, jos kukaan ei tiedä siitä - siksi kiinnostavan sisällön luominen on niin tärkeää. Hyvä sisällöntuotanto auttaa lisäämään tietoisuutta brändistäsi ja saa aikaan liikennettä verkkosivustollesi tai blogiisi - molemmat ovat olennaisen tärkeitä liidien ja myynnin luomisessa.

Lisäksi laadukas sisältö voi auttaa rakentamaan luottamusta potentiaalisten asiakkaiden kanssa ja vakiinnuttamaan tuotemerkkisi auktoriteettina toimialallasi - kaksi tekijää, jotka voivat ratkaista tai katkaista myynnin, jos sisältö on puutteellista.

4. Brändin tunnettuuden lisääminen

Brändisi erottaa sinut kilpailijoistasi ja saa potentiaaliset asiakkaat ajattelemaan sinua ensimmäisenä, kun he tarvitsevat myymääsi tuotetta. Ei siis liene yllätys, että brändin tunnettuuden lisääminen on yksi kaikkien markkinointiosastojen tärkeimmistä tavoitteista.

Mitä enemmän ihmiset tutustuvat brändiisi mainonnan, PR-toiminnan, sisältömarkkinoinnin, sosiaalisen median jne. avulla, sitä todennäköisemmin he käyttävät tuotteitasi tai palveluitasi silloin, kun he niitä tarvitsevat - ja suosittelevat sinua muille silloin, kun he eivät tarvitse

5. Tulosten mittaaminen

Lopuksi yksi tärkeimmistä asioista, joita markkinointi tekee myynnille (tai mille tahansa yrityksen osastolle), on tulosten mittaaminen, jotta näet, mikä toimii ja mikä ei - ja voit tehdä tarvittavat muutokset matkan varrella.

Seuraamalla keskeisiä mittareita, kuten verkkosivujen liikennettä, luotuja liidejä, konversiolukuja, solmittuja/voitettuja sopimuksia jne., saat selkeän kuvan siitä, mitkä markkinointitoimet tuottavat parhaita tuloksia, jotta voit tehostaa näitä toimia ja hylätä ne, jotka eivät tuota yhtä hyvin

Myynti ja markkinointi

Hyödynnä markkinointiosastoa myynnin tukena

Markkinointi edistää yrityksen menestystä monin tavoin, mutta liidien tuottaminen ja brändin tunnettuuden lisääminen ovat kaksi tärkeintä tapaa, joilla markkinointi auttaa myyntiä saavuttamaan kiintiönsä.

Myynnin ja markkinoinnin synergiat ovat tänä päivänä erittäin tehokkaita uusien digitaalisten työkalujen myötä. Jos siis haluat yrityksesi menestyvän pitkällä aikavälillä, on tärkeää, että panostat tasapuolisesti sekä myynti- ja markkinointitoimintoihin ja varmistat, että ne työskentelevät tiiviisti yhdessä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Hyödynnä markkinointi myynnin apuna ja saavuta hyviä tuloksia!